Communicatie met de patiënt

Cursusbeschrijving

Een goede communicatie met de patiënt is belangrijk om de vraag van de patiënt helder te krijgen, om onrust weg te kunnen nemen en om het juiste advies te kunnen geven. Zeker in Corona tijd heeft de communicatie met patiënten impact gehad. In deze cursus willen we aandacht geven aan communicatievaardigheden maar ook aan omgaan met weerstand, agressieve/assertieve patiënten en het aangeven van grenzen.

Doel en opzet / Programma

Voorafgaand aan de cursus wordt u gevraagd waar u tegen aanloopt en wat u zou willen kunnen. Op basis van deze input wordt de inhoud van de scholing bepaald. Onderwerpen die aan bod kunnen komen zijn:

  • Luisteren en doorvragen
  • Omgaan met assertieve of bezorgde patiënt
  • Zelfvertrouwen en regie
  • Nee zeggen
  • Omgaan met weerstand

Doelgroep

Doktersassistenten dagpraktijk en doktersassistenten huisartsenposten Medrie.

Accreditatie

KABIZ 2 punten
Niet medisch inhoudelijk

Praktische informatie
 

  • Duur van de cursus: 2 uur
  • Groepsgrootte: maximaal 16 personen
  • Inschrijven kan tot: 4 weken voor de start van de scholing
  • Docenten: Riëtte Koops en Astrid van Werven van ROC Deltion Zwolle
  • Kosten: € 105,50
  • Cursussen van Medrie zijn vrijgesteld van BTW
  • Bewijs van deelname: ja

Inschrijven

Volg Medrie