Hoe kun je als zorgverlener een brug slaan van de medische inhoud naar mogelijke sociale problemen, die de patiënt belemmeren in hun keuzes of perspectief? En wat heeft een welzijnsorganisatie op dit vlak te bieden?
De samenwerking tussen huisartsen en lokale welzijnsorganisaties wordt steeds belangrijker. De dienstverlening van deze organisaties kan namelijk van waarde zijn voor patiënten met gezondheidsproblemen enerzijds en vraagstukken op het persoonlijke en sociale vlak anderzijds.
Met verkennende vragen kan de huisarts mogelijke verbanden vinden en zo de patiënt beter adviseren over mogelijke oplossingen die door welzijnsorganisaties worden geboden.
Zorgverleners vinden het vaak lastig om een dergelijk gesprek vorm te geven. Deze interactieve workshop biedt concrete handreikingen om een gesprek op te gang te brengen en samen met de patiënt nieuwe oplossingen te verkennen. Daarnaast leert u de dienstverlening en medewerkers van welzijnsorganisatie Carrefour beter kennen. Zodoende kunnen dagpraktijken en welzijnsorganisatie samen de zorg in de regio versterken, gericht op een betere kwaliteit van leven voor de patiënt.
Aan de hand van realistische ‘levensverhalen’ van patiënten:
Daarnaast maakt u persoonlijk kennis met een aantal adviseurs/coaches van Carrefour. De aanpak is zeer interactief en gericht op verkenning, oefening en concrete samenwerking.
Huisartsen, praktijkondersteuners en diëtisten.
Deelnemers dienen werkzaam te zijn voor huisartspraktijken die contractueel zijn aangesloten bij de Medrie-zorggroep Flevoland.
Accreditatie is aangevraagd voor huisartsen.
Medrie wil rekening houden met uw dieetwensen.
Deze kunt u zelf aanpassen, klik hiervoor op onderstaande afbeelding.