ABCDE Telefonische triage - e-learning

Cursusbeschrijving

Kennismaken met en opfrissen van de kennis van telefonische triage in de huisartsenpraktijk. De focus ligt op het eerste onderdeel binnen het triagegesprek waarin levensbedreigende situaties worden herkend met behulp van de ABCDE methode. Ook is er aandacht voor telefonische adviezen die gegeven kunnen worden aan de beller in afwachting tot hulp gearriveerd is.

Doel en opzet / Programma

Deze e-learning gaat over triage, urgentie coderingen en ABCDE-methode.

Na enkele toets-vragen wordt uitgelegd wat ABCDE betekent dan volgt per letter uitleg de afsluiting is met een eindtoets. Er kan tussendoor gestopt worden zonder verlies van de voortgang. Voor de eindtoets moet minimaal 70% goed gescoord worden voor accreditatie.
De begin,- en tussenvragen tellen voor die score niet mee. Er is ook een herkansingsmogelijkheid.

Leerdoelen

  • Kennismaken met nut en noodzaak telefonische triage
  • Het ABCDE onderdeel in het triagegesprek kennen
  • Per letter de vragen kennen die onderscheid maken in spoed / niet spoed
  • Kennen van de urgentie codering
  • Kunnen toepassen van de urgentie codering

Doelgroep

Doktersassistenten

Accreditatie

Kabiz, 2 punten
Medisch inhoudelijk

 

Praktische informatie

  • E-learning via SDB Webshop
  • Na aanmelden ontvang je binnen twee weken een activatiecode van SDB Webshop om de e-learning te starten
  • Duur van de cursus: 2 uur
  • Kosten: € 70,00
  • Cursussen van Medrie zijn vrijgesteld van BTW
  • Bewijs van deelname: ja
Volg Medrie